Nog enkele vragen?
Ballonvaren kan het hele jaar door, ook in de winter. Je kan daarbij kiezen tussen een ochtend- of een avondvaart. Iedere vlucht duurt minimum één uur en voor de volledige beleving kan je rekenen op een 3-tal uur.
We beschikken over een aantal opstijglocaties maar kunnen ook starten vanop een eigen gekozen locatie zolang dit niet in strijd is met de geldende luchtvaartregels. We vliegen voornamelijk in Vlaanderen maar ook Wallonië is mogelijk op aanvraag.
Hoogtevrees bestaat absoluut niet in de ballonmand omdat er geen contact is met het aardoppervlak.
Er staat geen leeftijdsgrens op ballonvaren. Iedereen kan meevaren, van jong tot oud. Kinderen dienen vergezeld te zijn van een volwassene.
Zwangere vrouwen kunnen helaas niet meevaren omwille van verzekerings redenen.
Het is niet kouder in de lucht bij de ballonvaart omdat we meevaren met de wind. Een trui voor na de landing en stevige schoenen raden we wel aan.
Ballonvaarten vinden juist dan plaats omdat de lucht dan het meest stabiel is. Ballonnen hebben koele, stabiele condities nodig om veilig te kunnen varen en de periode rond zonsopkomst en zonsondergang is daarvoor het meest geschikt.
Hete lucht stijgt, zo simpel is het. Een grote brander zorgt ervoor dat tijdens de vaart de lucht in de ballon warmer is dan de lucht buiten de ballon.
De envelope (de ballon zelf) is gemaakt van een stof genaamd ripstop nylon (zeer licht en zeer sterk) die met loadtapes en roestvrijstalen kabels vastgemaakt wordt aan de mand.
Tijdens de vaart kan op verschillende hoogtes gevaren worden. Dit is mede afhankelijk van de luchtvaartwetgeving en de windrichtingen. Technisch kan een ballon zowel op boomhoogte varen als op enkele duizenden meters hoog.

Een eigen "bedrijfsballon"? Dat kàn.
Een eigen ballon is voor een bedrijf een opvallende en effectieve manier om zichtbaar te zijn. Of het nu gaat om evenementen, beurzen of promotiecampagnes: een ballon trekt direct de aandacht en blijft hangen in het geheugen van mensen. Het straalt professionaliteit uit, vergroot de merkbekendheid en maakt van elk moment een blikvanger. Kortom, een eigen ballon is niet zomaar reclame — het is een belevenis die je merk laat opstijgen.